Pastís de pastanaga

Avui us presento una recepta de postres boníssima! 
Ja fa algun temps, em van convidar a un sopar i algú havia fet un pastís de pastanaga que estava molt bo. No sabia que podiem utilitzar la pastanaga per a fer postres, però el gust em va agradar molt. 
Així que ahir em vaig decidir, vaig buscar una recepta per internet.. i us asseguro que ha quedat boníssim! És molt fàcil de fer, així que us animo a probar ;)

Aquí va la recepta:
INGREDIENTS:
- 250 gr de pastanaga ratllada
- 200 gr de farina
- 7 gr de llevat
- 125 ml d'oli (la recepta deia d'oli d'oliva, jo per les postres prefereixo oli de girasol.. així que vosaltres mateixos)
- 4 ous
- 200 gr de sucre (moreno o blanc)
- 1 cullerada de cafè de canyella
- nou moscada (opcional, tot i que jo li vaig posar i crec que dóna molt bon gust)

PREPARACIÓ:
Ratlleu la pastanaga i reserveu-la. En un bol, barregeu els ous i el sucre i bateu fins que facin espuma. 
Afegiu l'oli i seguiu barrejant-ho tot.
Afegiu la canyella, la nou moscada ratllada i la pastanaga. Remeneu amb una cullera de fusta, que quedi tot ben barrejat.
En un bol, a part, barregeu la farina i el llevat tamisats. Després afegiu-los a la massa que havíem preparat. 
Prepareu el motllo que utilitzareu per posar el pastís al forn. A mi m'agraden molt els allargats, perquè em semblen molt pràctics després a l'hora de fer un tall. Però si vosaltres preferiu un de rodó, cap problema!
Introduiu el pastís al forn, a la reixa del mig a 190 graus i amb el foc de dalt i el d'abaix oberts. El deixeu 40 minutets (sobretot no obriu la porta del forn! sino tot es vindria abaix..). 
Quan el treieu, deixeu-lo reposar fora uns 10 minuts. Però així que no cremi, traieu-lo del motllo i coloqueu-lo sobre una altra base. És important que no agafi humitat.
Bon appétit!!

1 comentari:

  1. Te una pinta espectacular!!!!! Que m'has guardat una mica???? :P

    L'haurem de fer... Ja et diré com li surt al Jordi :P

    ResponElimina